torsdag den 24. november 2011

Pædagogik portfolio den 25/11 2011.

I denne uge har vi været to steder for at lave interviews. Vi stillede dem bl.a. disse spørgsmål:
Spørgsmål til pædagog.

1. Hvordan bliver børnene visiteret til stedet?
2. Hvilke børn består Jeres børnegruppe af? Har de meget samme baggrund? Bærer de præg af at komme fra familier hvor der er kriminalitet, misbrug osv.?
3. Hvilke indsatser/foranstaltninger sættes der i værk overfor børnene?
4. Føler I, at I er i stand til at yde den rette omsorg for børnene?
5. Føler I, at I er i stand til at støtte børnene i deres udvikling?
6. Hvor mange af Jeres børn har diagnoser som f.eks. ADHD eller Aspergers?
7. Hvad gør I for at børnene bliver inkluderet på Trinbrættet?
8. Er der noget i Jeres indsats som I har erfaring med falder gunstigt ud og ting som I har erfaring med der falder ugunstigt ud?
9. Har I både korte og lange anbringelser og hvad er forskellen på resultatet?
10. Mærker I markante forskelle på hvilken alder børnene har, når de bliver anbragt?
11. Modtager I børn der har været i familiepleje?
12. Oplever i at der er flere drenge eller piger til anbringelse?
13. Har I nogle der er hjemme og bo i perioder, som kommer tilbage til Trinbrættet?
14. Hvad kendetegner børn der ender med f.eks. uddannelse, selv om de kommer fra familie uden?
15. Hvordan gør I på Trinbrættet, hvis der er nogle små tiltag i hverdagen der virker? Bliver de dokumenteret eller er det noget der bliver taget op på møder?
16. Mærker I at der er færre anbringelser og at nogle børn bliver taget hjem p.g.a. besparelser? Er der forskel på nu og før kommunesammenlægningerne?
17. Er der nogle af Jeres børn der går i almindelig folkeskole?
18. Har Jeres børn individuelle fritidsaktiviteter?
19. Har Jeres børnegruppe god kontakt til deres familie?
20. Er der tilfælde, hvor I tidligt i deres uvikling kan forudse at børnene vil få problemer?
21. Kan det være umuligt at danne den tætte relation til nogle af børnene – hvis ja – hvordan påvirker det Jeres arbejde med barnet?
22. Kan børnene være så loyale overfor forældrene at de har svært ved at give sig selv lov til at falde til på Trinbrættet?

Derudover har vi i gruppen som sædvanlig haft problemer med vores emne og problemformulering. Før vores interviews mente vi, at vi var ret sikre på, hvad vores emne og problemformulering skulle være, men det blev der lavet om på, så vi har været igang igen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar